Door samen met bestuurders, schoolleiders, leraren en ondersteuners op goed onderwijs te reflecteren, wint de dagelijkse onderwijspraktijk aan betekenis. Voor de leerlingen, voor de samenleving en voor de professionals.
Gesprekspartner en vraagbaak
Als verenigingsadviseur ben ik voor leden beschikbaar als gesprekspartner, vraagbaak en verbinder. In deze functie heb ik toegang tot veel contacten, kennis en informatie. Bent u op zoek naar specifieke kennis, informatie of advies of wilt u eens sparren met een betrouwbare gesprekspartner die creatief en analytisch met u meedenkt? Bel of mail me dan!
Goed onderwijs en identiteit
Op het gebied van Goed Onderwijs en Identiteit werk ik met bestuurders, schoolleiders, leraren en ondersteuners rond de thema’s goed onderwijs, vorming en kwaliteitscultuur vanuit een narratief waarderende benadering.
Expertise
- Visitatie (ook als incompany-opleiding)
- Versterking kwaliteitscultuur
- Visieontwikkeling
- Intervisie rond complexe besluitvorming
- Professionele ontwikkeling door middel van biografisch gesprek
- Inrichting en begeleiding leergemeenschappen
Publicaties
- Narratief waarderen: werken aan een duurzame kwaliteitscultuur op school, samen met Theo van der Zee, Verus (2022).
- Van remediëren naar duurzame onderwijsontwikkeling. In: Met andere woorden, het Nationaal Programma onderwijs: 5 essays over onderwijs na corona, eindredactie door Guido de Bruin, Verus (2021).
- Praktisch verstandig leiderschap als structurele kwaliteitsimpuls in het onderwijs. In: Met andere woorden, het Nationaal Programma onderwijs: 5 essays over onderwijs na corona, eindredactie door Guido de Bruin, Verus (2021).
- Gezaghebbend besturen vanuit vrijheid voor onderwijs. In: Vrijheid voor onderwijs: een uitnodiging tot wisseling van perspectief, redactie door Chris Hermans, Verus (2021).
- De bedoeling van het alledaagse. Kwaliteit van besluitvorming in collectief schoolleiderschap. In: Waar is het onderwijs goed voor? Anders denken over onderwijs, redactie door Chris Hermans, Verus (2021).