Dat er nog veel meer schuilgaat achter een willekeurige schooldeur werd mij nadat ik bij Verus kwam werken al gauw duidelijk. Personeelsleden die niet goed functioneren, ouders die het beter denken te weten dan de leerkracht of problemen bij de realisering van een nieuw schoolgebouw zijn maar een aantal voorbeelden van onderwerpen waar wij mee te maken krijgen.

Juridische helpdesk

Scholen die lid zijn van onze vereniging kunnen elke werkdag bij de helpdesk terecht met al hun eerstelijns vragen op het gebied van onderwijsrecht. Als vragen meer tijd vergen of langdurige begeleiding nodig is, wordt de vraag niet meer door de helpdesk afgehandeld, maar wordt hiervoor een dossier aangemaakt.

Naast mijn werkzaamheden voor de helpdesk en het afhandelen van dossiers ondersteun ik collega's door bijvoorbeeld jurisprudentie of de geschiedenis achter een bepaald wetsartikel op te zoeken. Dit laatste is soms een hele uitdaging vooral als het gaat om documenten van vele jaren geleden.

Verder houden wij het nieuws goed in de gaten, zodat we op de hoogte zijn van relevantie wetswijzigingen, nieuwe CAO's en andere informatie die van belang is voor onze leden.

Contact met leden

Het dagelijks contact met de leden en de verscheidenheid aan vragen maakt het werk bij Verus erg leuk en leerzaam. Mocht je dus een vraag hebben of behoefte aan een sparringpartner, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!