Veelvoorkomende vragen van scholen
- Hoe kunnen we als school aan een duurzame kwaliteitscultuur werken en hoe borgen we die?
- Op welke wijze kunnen we vorm geven aan een heldere visie over waar onderwijs goed voor is?
- Wat betekent een duurzame kwaliteitscultuur vanuit ieders betrokkenheid, rol en verantwoordelijkheid voor onze scholen?
- Hoe zien we het verhaal van onze school terug in de dagelijkse praktijk?
- Hoe geven onze leraren betekenis aan de opdracht waar zij voor staan?
- Hoe is onze kwaliteitscultuur verbonden met onze identiteit?
Wil je advies over een van deze vragen? Neem dan contact op met onze adviseurs.
Adviseurs
Zelf aan de slag...

Publicatie De School Als Vrijplaats
Geïnspireerd goed onderwijs mogelijk maken is een van de centrale ambities van Verus. Op verzoek van Verus onderzocht Gert Biesta de rol en betekenis van inspiratie in het onderwijs.
Download
Publicatie Narratief Waarderen
Goed onderwijs is gericht op de toekomst van kinderen en jonge mensen en daarmee op de toekomst van de samenleving. Daarvoor kunnen scholen het beste een duurzame kwaliteitscultuur ontwikkelen die stimuleert dat alle betrokkenen in en rondom de school zich telkens richten op dat wat hen met goed onderwijs voor ogen staat.
DownloadPublicatie De school als bouwplaats
Hoe kunnen we op een nieuwe manier naar het onderwijs kijken waardoor het bijdraagt aan een samenleving van vrije mensen? En wat betekent de vrijheid van onderwijs voor de manier waarop we aankijken tegen actuele thema’s als segregatie, passend onderwijs en integratie? Hoe kan ons onderwijs bijdragen aan het common good?
Download
Publicatie Waar is het onderwijs goed voor?
In dit boek onder redactie van Chris Hermans geven diverse auteurs antwoord op de vraag 'Waar is het onderwijs goed voor'. Ze delen hun inzichten en ervaringen vanuit een grote diversiteit aan disciplines.
Download