Opzet
Het aanbod op het digitale platform (online content voor telefoon, tablet en computer) is in vijf niveaus beschikbaar: voor het primair onderwijs (onderbouw, middenbouw en bovenbouw) en het voortgezet onderwijs (onderbouw en bovenbouw). Voor alle niveaus is er op iedere schooldag nieuwe content beschikbaar. Deze content bestaat afwisselend uit video’s, (vertel)verhalen, reflectievragen en opdrachten.
Over de organisaties
Kwintessens is gespecialiseerd in educatief materiaal voor het basisonderwijs op het gebied van sociaal-emotioneel leren en levensbeschouwing. Bekende uitgaven zijn onder andere de lesmethoden Trefwoord, Kind op Maandag, Hemel en Aarde en Kwink.
Verus, vereniging voor katholiek en christelijk onderwijs, heeft ruim 4000 aangesloten scholen in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs en hoger onderwijs. Verus organiseert sinds 3 jaar de succesvolle HOOP campagne. Hierin gaan we rond het thema HOOP met zoveel mogelijk scholen en leerlingen aan de slag om een positieve beweging op gang te brengen. Samen met onze vaste campagne ambassadeurs Elbert Smelt en Rinke Verkerk geven we dit jaar met START op een alternatieve manier invulling aan de HOOP campagne, waarbij we ernaar streven om op 28 mei samen met zoveel mogelijk scholen en leerlingen de Dag van de Hoop te kunnen vieren.
START wordt mede mogelijk gemaakt door mediaproductiebedrijf Nachtzon Media.